Ένα φως έχει σβήσει στην διεθνή αρχιτεκτονική
Ένα φως έχει σβήσει στη διεθνή αρχιτεκτονική.
Ο Richard Rogers ήταν ένας από τους κορυφαίους «archistar» του κόσμου που έχει επανασχεδιάσει το skyline σε πολλές πρωτεύουσες, όπως το skyline “Cheesegrater” του Λονδίνου.
Το όνομά του συνδέεται με φουτουριστικά αρχιτεκτονικά έργα όπως το Pompidou Centre στο Παρίσι, τους πύργους Lloyd’s και το Millennium Dome στο Λονδίνο, το κτήριο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο, τα γραφεία στο Βερολίνο στην Potsdamer Platz, ένα τερματικό σταθμό στη Μαδρίτη, το αεροδρόμιο Barajas και το Three World Trade Center στη Νέα Υόρκη ” .
Ο Richard Rogers Βρετανός αρχιτέκτονας, είναι ένας από τους πρωτοπόρους του κινήματος high-tech της «υψηλής τεχνολογίας», το οποίο ξεχωρίζει για τις γυάλινες κατασκευές με χάλυβα και τους εκτεθειμένους σωλήνες.
Θεωρητικός της «συμπαγούς πόλης» και της σημασίας των δημόσιων χώρων, ο αρχιτέκτονας Richard Rogers – που πέθανε το Σάββατο το βράδυ, γεννημένος στη Φλωρεντία πριν από 88 χρόνια, στις 23 Ιουλίου 1933 – ήταν από τους πιο σημαντικούς σχεδιαστές στον κόσμο.
Στην πατρίδα του την Ιταία, (γεννήθηκε στην Φλωρεντίατο 1933) τον θυμούνται οι δήμοι του Scandicci και της Φλωρεντίας για το σπουδαίο πολεοδομικό έργο του.
Στο Scandicci (πόλη κοντά στην Φλωρεντία) σχεδίασε το νέο αστικό κέντρο, είναι η σύλληψη της «συμπαγούς πόλης».
Μετέτρεψε το Scandicci. από κοιτώνα-δορυφόρο της Φλωρεντίας με 50.000 κατοίκους, σε μια πόλη με τη δική της αυτόνομη ταυτότητα, «μια δική του σχολή, μιας ειδικής περίπτωσης σχεδιασμού», πολεοδομικού σχεδιασμού, όπως την όρισε ο ίδιος, γιατί παρακολούθησε στο σύνολό του τις φάσεις των πολεοδομικών επιλογών μέχρι την τελική σχεδίαση κάθε μεμονωμένου έργου, όγκο προς όγκο, κτήριο προς κτήριο, χώρο με χώρο.
Ο Rogers, νικητής του βραβείου Pritzker το 2007, διάσημος για την υπογραφή έργων όπως το Pompidou Centre στο Παρίσι μαζί με τον Renzo Piano, τόνισε τη σημασία που έχει για τους πολίτες να έχουν υπηρεσίες και κοινωνικές σχέσεις κοντά στο κέντρο της ζωής τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το 2003, μετά την ανάθεση του Δήμου Scandicci, το στούντιο Rogers Stirk Harbor and Partners εκπόνησε τον αστικό σχέδιο, για το New Urban Center.
Ο Ρίτσαρντ Ρότζερς σχεδίασε τη νέα Piazza della Resistenza με το αμφιθέατρο, τη στάση του τραμ, τα κτήρια και τον δημόσιο χώρο, που εγκαινιάστηκαν το 2013.
Το χέρι του και η εξαιρετική φύση του άλλαξαν τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και σημάδεψαν ανεξίτηλα τη μεταμόρφωση της πόλης. Κλήθηκε να σχεδιάσει το αστικό κέντρο με ένα masterplan, σχεδιάζοντας τη διάσημη πλέον «libellula» που είναι το πρότυπο στο οποίο βασίζονται οι μεγάλες μεταμορφώσεις του Scandicci, ξεκινώντας από τη ραχοκοκαλιά του τραμ, το πάρκινγκ, την κεντρική πλατεία, την περιοχή του πάρκου που γεννιέται, την περιοχή Turri και όλη την ενίσχυση των πεζοδρόμων από την piazza Resistenza προς την πλατεία Matteotti και την piazza Di Vittorio.
Ο Rogers έχει δώσει σε όλους μας τη δύναμη της αλλαγής και την ομορφιά της μεταμόρφωσης που βιώνουμε.