Ενημέρωση

Χαιρετισμός Προέδρου ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ, κου Δημήτρη Ξυνομηλάκη, στην Εσπερίδα του ΤΕΕ/ΤΚΜ με θέμα “Το Γραμμικό Σχέδιο αντιστρόφως: Από τις Πανελλαδικές στη Διδακτική”, Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024, Αμφιθέατρο ΤΕΕ/ΤΚΜ, Θεσσαλονίκη

Ο Πρόεδρος ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ, κος Δημήτρης Ξυνομηλάκης, στην Εσπερίδα του ΤΕΕ/ΤΚΜ με θέμα “Το Γραμμικό Σχέδιο αντιστρόφως: Από τις Πανελλαδικές στη Διδακτική”, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο ΤΕΕ/ΤΚΜ στη Θεσσαλονίκη, εκφώνησε τον ακόλουθο χαιρετισμό με τίτλο “Το Γραμμικό Σχέδιο ως μάθημα Γενικής Παιδείας και προϋπόθεση για την εισαγωγή στις Αρχιτεκτονικές Σχολές”:

“Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Στόχος της Πανελλαδικής Εξέτασης στο Γραμμικό Σχέδιο είναι η πιστοποίηση ελάχιστου επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων για την εισαγωγή στις Αρχιτεκτονικές Σχολές κλπ, ώστε να εξασφαλιστεί το απολύτως απαραίτητο επίπεδο, η βάση, τα θεμέλια πάνω στα οποία θα οικοδομηθούν οι ακαδημαϊκές σπουδές της Αρχιτεκτονικής.

Ως Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων έχουμε μεγάλη ευαισθησία, αλλά και αρμοδιότητα για τις σπουδές αυτές. Η διδασκαλία και η εξέταση του Ειδικού Πανελλαδικού Μαθήματος «Γραμμικό Σχέδιο» είναι για μας πολύ σημαντική και την παρακολουθούμε στενά.

Έχουμε παρέμβει στο Υπουργείο και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, ενάντια στον εξοβελισμό της Τεχνικής Παιδείας και ειδικώς του Γραμμικού Σχεδίου από τη Γενική Εκπαίδευση. Δεν είναι μόνο Πανελλαδικό μάθημα. Είναι διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, χωρική αντίληψη και τρόπος λειτουργίας του νου.

Επίσης, αγωνιστήκαμε με πάθος και επιχειρήματα ενάντια στην παράλογη κυμαινόμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), ως μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων. Η Αρχιτεκτονική είχε τη δική της ΕΒΕ για τα ειδικά μαθήματα, τη σταθερή βάση του 10 και πορεύτηκε με αυτή επί δεκαετίες. Ενιαία και σταθμισμένη.

Η βάση του 10 αποτελούσε και το βασικότερο κριτήριο αξιολόγησης στα βαθμολογικά κέντρα. Όπως και στα αθλήματα, ήταν ένα κρίσιμο όριο. Τώρα, το ύψος του πήχη ανεβαίνει κατά τη διάρκεια του αγώνα, ανάλογα με τις επιδόσεις των αθλητών. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών, των πανεπιστημιακών και την υποψηφίων αρχιτεκτόνων στον αγώνα τους για Τεχνική – Αρχιτεκτονική Παιδεία και Εκπαίδευση.

Παρακολουθούμε με αγωνία και τη συρρίκνωση του αριθμού των αρχιτεκτόνων εκπαιδευτικών. Περιμένουμε προτάσεις και αιτήματα. Είμαι βέβαιος ότι θα βρεθούν λύσεις κοινά αποδεκτές και από τους συναδέλφους σας εκπαιδευτικούς του ενοποιημένου κλάδου των μηχανικών.

Συγχαίρω τους διοργανωτές για την εξαιρετική πρωτοβουλία να οργανώσουν αυτή την εσπερίδα και είμαι βέβαιος ότι θα επιτύχει τους σκοπούς της.

Ευχαριστώ.”

 

Η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά (live streaming) και μπορείτε να την παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο (link):

Εσπερίδα ΤΕΕ/ΤΚΜ: Το Γραμμικό Σχέδιο αντιστρόφως: Από τις Πανελλαδικές στη Διδακτική (youtube.com)